Monday, April 19, 2010

Rindu gila kat SMIH'~






Masa berputar begitu pantas..sedar tak sedar hampir sebulan penulis melangkah keluar dari alam persekolahan..penulis terkenang kembali saat alam persekolahan tidak lama dahulu..masa penulis masih di awal alam sekolah menengah..penulis melihat betapa seronoknya pelajar2 f5 ketika itu nak melangkah keluar dari sekolah..apa yang terbayang didalam fikiran penulis adalah selepas keluar skolah kita bebas melakukan apa saja..semuanya tak perlu terikat pada peraturan.(penulis time tu mungkin benci dgn peraturan kot..hehe)..Selama 5 tahun penulis melihat keluarnya pelajar f5 ketika itu, selama itulah anggapan penulis terhadap keseronokan di luar alam persekolahan..









TUP,TAP,TUP,TAP....
masa beralalu..
kini giliran penulis pula bergelar senior@abg f5...
dan..
TUP,TAP,TUP,TAP....
tertera dihadapan kelas...
"COUNTDOWN SPM..5 HARI"
huh..detik peperiksaan yang dikatakan penentu masa depan makin menghampiri
suasana kelas berubah serta merta dalam minggu terakhir..
kalau dahulunya masa lapang diisi dengan tidur..
masa rehat diakhiri dengan 'terlajak' masa 30 minit..
kalu rasa malas nak datang kelas..FREE HOLIDAY..
namun tiba2 smuanya bertukar..
kelas di pasang mode SILENT..
mata takboleh nak pejam walaupun ngantuk sebab jantung dah berbunyi laju semacam je..
dan lain2 la..tanye la batch SPM 2009 tu..diorang tau la..
TUP,TAP,TUP,TAP....
sedar2 je dah nak abis SPM...
alhamdulillah..
kalau dulu ountdown bila la nak start SPM ni..
sekarang countdown bila la kertas PSI nak menjelma ni..
masa berlalu..
akhirnya tamatlah Pperiksaan ini...
juga tamatlah gelaran kami sebagai SEORANG PELAJAR SEKOLAH...

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete